2015. szeptember 2., szerda

Bevettük Eger várát

2. rész

 Egy kis pihenés következett. Férjecském be is aludt, ami várható volt. De gatyába ráztuk magunkat és egy frissitő zuhany, laza smink(csak én)  után illetve kényelmes öltözékben elindultunk a Szépasszony-völgybe. Hogy honnan is kapta ez a völgy a nevét, arra van két magyarázat is. Az első, mivel abban a völgyben egy asszony dolgozott, aki szépségéről volt nagyon híres, nagyon frappáns történet, a második.....hát a másodikra már nem emlékszem.....bocsi:-).Tudni kell, hogy Szépasszony-völgyben sorakoznak egymás mellett a jobbnál-jobb borospincék, melyeknek falait majd kinyomják a turisták, annyian vannak. De most komolyan....Na jó az igaz hogy nem mindengyikben, de volt rá példa, hogy csak úgy zengtek a pince falai a jó kis magyar mulatós dallamoktól. Kettő ilyen borospincében fordultunk meg, ugyanis a harmadikba be sem jutottunk klausztrofóbiám jóvoltából. Nekem már túl mélyen a föld alatt volt, már a lejárata is félelemmel töltött el....Sajnáltam is nagyon, mert így miattam nem mehetett a banda inni. Vagy talán nem is baj....?:-).Gonosz vagyok, tudom.Éjfél után már húztuk a lóbőrt......
  Másnap reggel. Bea barátném egy specialitását kóstolhattuk meg. Nagyon finom volt és laktató. Mivel már előző nap beharangozta, hogy régiség vásárba megyünk, reggeli közben lélekben már a standok között járkáltam és  alkudtam le a kiszemelt pórtéka árát. Nagy örömömre hamar el is indultunk. Óóóóó látnatok kellett volna azt milyen eufóriába kerültem mikor odaértünk. A vásár hatalmas területen volt, nem is bírtuk bejárni, bér nem sok hiányzott, de vége fele eleredt az eső. Nagyon tetszett a vásár, szebbnél szebb portékát láttunk, igaz volt köztük lim-lom is. Szert tettem őár értékes ajándékra.  A vásár után a fiúk egy föld alatti városnézésen vettek részt, mi lányok(Bea, Évi és én) beültünk egy kávéra dumcsizni. Jól kibeszéltük magunkat. Meglepően sokat beszélgettünk egyebek közt "milyen magyarként Szlovákiában élni", "a megnem született gyerekem hogy fogják hívni, valamint "Magyarországon milyen a tanítási rendszer".....Éppen kikapcsolódásra való témák, de mi élveztük és csak mondtuk és mondtuk.....A nagy dumaparti után ismét nagy zaba következett, hát itt is ki kellett gombolnom a nadrágomat....:-).Délután már nem volt kedvünk várost néznünk, így hát kiprobáltuk a strandot(nálunk termál). Nem volt akkora nyomorgás mint előző nap, jobban elvezhető volt. Két medencében áztattuk magunkat, szokásunkhoz hívően itt is nyomtunk le egy kis tápot, átmentek a vizsgán. Majd kb. három órás pancsi után  visszaindultunk a lakásba. A terv szerint csak hétfőn reggel indultunk volna haza, de mivel nagy vihart jelentettek akkora ott is és itt is, úgy döntöttünk még aznap este lelépünk. Illedelmesen megköszöntük (most tényleg az voltam) a náluk töltött kellemes hétvégét és elbúcsúztunk. Remélem szeptember 19.-én viszont látjuk egymást. 
És persze nem maradhat ki a képes beszámoló:

Indulás otthonról.

Háttér az egri bazilika.

A felújított Dobó-tér.


Mennyei citromos sör.


Az egri török mecset, Minaret.Mit gondoltok felmentem oda...?


Csak izzot köztünk a levegő...


És ezt mind megettük....ja és még kaptam egy kis gesztenyés palacsintát is.


Forrásvízű kútnál.


A strand melleti park szökőkútjánál.


Régiségvásáros selfie.


Város a város alatt......brrrr










Nincsenek megjegyzések: