2015. december 18., péntek

Karácsonyi díszek papírból 2


Múlt héten a csajos napon (ami már az egyre korábban sötétedés miatt inkább nevezhető csajos estének) valahogy már nem volt hangulatom kreatívkodni, így "csak" recepteket írtam. Találtam is párat még a Nový čas pre ženy októberi számában, amit nem máskor mint a konyhai nagy pakolászás alatt találtam meg a szekrényben. Tipikus én lennék, meg az édesanyám. Na de amiért írok, az az, hogy anyuék nálunk tett látogatásakor megkért csináljak neki is hasonló díszeket, ami a nappalinkban van, megtetszett neki. Mondom, végül is jó ötlet, így lesz ok miért újból papírt, ollót és ragasztót venni a kezembe. Mint, ahogy már tudjátok, keresgélni, nézegetni kezdtem, amit nem is kellett olyan sokáig és rá is találtam szuper videókra. Ezekben a díszekben meg a stílusban, ahogyan készül az tetszika legjobban, hogy nem kellenek hozzá sok, vagy drága kellékek, egy-két euróból kivitelezhető, de, és most jön az érem mésik oldala, papírból vannak, ami mint tudjuk figyelmetlenség esetén eltépődhet vagy máshogy rongálódhat, valamint nem tárolható(szerintem) nagyon zsúfolt dobozokban, mivel összenyomódnak vagy belapulnak. No de minden megoldható, ha akarjuk, nemdebár.:-). Két fajta papírcsillagot is gyártottam, az egyik könnyebb szállíthatósag érdekében csak félig van kész, majd ha már célt is szolgál, hozok róla képet is. Na de akkor, milyen két csillagról is van szó:








Mikor megláttam ezt a videót, rögtön tudtam, hogy miből készül majd. Még valamikor novemberben vettem a Lidlben a képeken látható színes dekor papíszalagokat. Igaz nem éppen karácsonyi mintával látták el őket, de egy kis helyes ünnepi aranyszínű szalagmasnival igazán fel lehet dobni, és máris más a jellege. Lehet más nem így van vele, én igen. A másik képen látható csillag ugyanazzal a technikával készült, csak kisebb méretben. A piros minden évben hagyományos színe a karácsonynak, és a rózsaszín alapon piros pöttök? Hát az a ráadás. Egyébként  a hogyan is készült kérdésre a választ itt találjátok. Az alapanyagok: olló, ragasztó( folyékony vagy az aminek az alját úgy csavarni kell), dekor papírszalagok, illetve azok hiányában ugyanolyan hosszú nyírt papírcsíkok, a lidls csomagban előre gyártott papírszalagok voltak. 

 A másik papírcsillag, ahogy azt már feljebb említettem még nincs teljesen kész, ezért csak a videót mutitom, ha esetleg addig is valaki kedvet kap rá és folytatva példámat egy kis kreatívkodásra veszi a fejét. Az én csillagom abban az állapotban van, ahogy a hölgy kezei a videó végén kialakítja a papírzacskókból a csillagot, nincs más hátra, mint összeragasztani a csillag első és utolsó papírzacskóját, a közepére  ünnepi szalagcsillagot ragasztani és a fonallal  felakasztani.


Remélem anyunak mind a három tetszeni fog. Szombaton karácsonyi vásárkörútra megy keresztanyummal, azaz nem lesz otthon és meglepetésként fedezheti fel a házban.





Nincsenek megjegyzések: