2015. december 14., hétfő

Karácsonyi készülődés 9. hét

Bizony, ez már a 9. hét (december 14-20) a készülődésben és egyben Advent harmadik hete, és már csak  tíz nap és Szenteste. Hihetetlen még mindig, hogy ilyen hamar itt van. Mikor elkezdtem ezt az egész készülődés dolgot (október közepén), még olyan nagyon távolinak tűnt. Akkor még igen, de a nagy és intenzív készülődésben ugye az idő is gyorsan megy. Úgy érzem nagyon is hasznát vettem mindennek, ugyanis ahogy a rendteremtő írja, amíg más most kap észbe, hogy ez meg ez nincs, és ezt és ezt kell még megvenni meg takarítani, addig aki követte és csinálta hétről hétre a feladatokat, már hátradőlhet és élvezheti az Adventet, amikor is már csak a mindennapos gyors takarítás, mézeskalács-sütögetés és egyéb utolsó símításak vannak hátra. Mikor még otthon laktam a szüleimnel a karácsonyi díszeket, égősorokat, ajtódíszt vagy akár a szép ünnepi abroszokat csak karácsony előtt pár nappal tettük fel. Mindig is úgy szerettem volna, ha már saját háztartásom lesz,  hogy a saját magunk ízlése és feje után szervezhetjük az ünnepi hangulatot ( a feljebb felsoroltakat), ezért már nálunk minden Advent első vasárnapjával kezdődik, kezdve az ajtókoszorúval, díszekkel, adventi sütéssel, folytatva az abroszokkal, karácsonyi dalok hallgatásával, karácsonyi bögrével, gyertyákkal, egészen a karácsonyi vásárig és korcsolyázásig. Ebben az évben úgy érzem sok minden sikerült, bár akad amit időhiány miatt (építkezés) nem tudunk megvalósítani, de majd jövőre.

 És mik lennének a feladatok? 
  • adventi takarítás-folyamatban, még egy nagyszabásó felmosás várat magára, már a sütő is csillog-villog (de meddig?), 
  • beszerezni a hiányzó ajándékot- már csak egy személy van a listán, akinek még nincs ajándék, ezt a héten pótolom,
  • feltölteni a csomagolópapír-készletet-jelentem nem kell, egy csomót vettünk, több fajtát is, 
  • megvenni ami még kell a sütéshez- mivel Szenteste előtti napokat az építkezésen szeretne férjecském tölteni, hogy gyorsabban menjenek a munkálatok, ugyanis ő maga szeretné csinálni, amihez viszont idő kell, ezért nem lesz nagysütögetés. Mérlegelni kell, mi a fontosabb, egy csomó sütit sütni, aminek a fele úgy is megmarad, és még jól el is fáradok, vagy redukálni a sütimennyiséget és haladni a munkálatokkal. Hát szerintem senki nem veszi rossz néven, ha az utóbbit választjuk. Természetesen 24-én már itthon kettecskén és a családdal karácsonyozunk.
  • elkezdeni becsomagolni az ajándékokat- amit szeretek is, és már el is képzeltem: egy jó kis házi forró csoki az új karácsonyi bögrémben karácsonyi dalokat hallgatva és dúdolva,
  • feladni a képeslapokat- egy kivételével már úton vannak, 
  • megvenni a fenyőfát- ez férjecském feldata lesz, ugyanis sokat terveztünk a hétre, és én szerdán még karácsonyi koncerte is megyek ( Rúzsa Magdi koncertjére).
  • ellenőrizni a fényképezőgépet és annak tartozékait.

Nincsenek megjegyzések: