2016. január 4., hétfő

2016 könyvei #1


    A karácsonyi ünnepek elmúlta után valahogy alább hagyott a kreatívkodós kedvem. Nagyon élveztem az ünnepeket megelőző hónapokat, ahogy a csajos délutánokon gőzerőkkel alkottuk a díszeket, vagy éppen sajátkészítésű ajándékprojektbe fogtunk bele sógornőmmel. De most valahogy már nem ösztönöz, hogy a blogokat vagy más kreatív ötleteket nyújtó oldalakat bújjam. Most jobban leköt az olvasás. Pár évvel ezelőtt nagyon sokat olvastam, szerencsére sok jó könyv került a kezembe. Ez nem azt jelenti, hogy azóta nem nyitottam ki egyet sem, csak akkor kevesebb idő volt rá,  a munka nagyon lekötött, mikor fárasztó 12 órás nappali vagy éjszakai műszakokat kellett kipihennem. Most úgy érzem eljött az pillanat, hogy visszatérjek régi, kedvelt időtöltésemhez. Talán listát is írok, mit szeretnék elolvasni, bár annak akkor lenne nagyobb értelme, ha tudnám, mit is szeretnék. Úgy vagyok vele, ami tetszik, ami megfog, az jöhet. Élő példa rá, mikor megkaptam Krisztától A boltkóros sorozatot. Bevallom, elsőre nem ragadott magával, mert csak az első rész filmverzióját láttam, nem tudtam, hogy kész sorozattal állt elő a szerzője. A film nagyon bejött, már nem is emlékszem mikor láttam. De aztán elkezdtem olvasni a sorozatot, és azóta nincs megállás...Bevillant, mi lesz ha már Becky megszüli a babát? Akkor mivel folytassam. Hála Istennek, Kriszta ebben mentőkönyvet adott, így jutott el hozzám egy olyan szerzemény, amit már rég el szerettem volna olvasni, de közben várni kellett rá, és ráadásul lehengereltek Becky történetei.  És van nekem egy másik überszuper sógórnőm is, Móni, aki a másik mentőkönyveket szolgáltatta. Tegnap látogatóban voltam náluk, megnéztem a karácsonyfájukat, jelentem nagyoon szép, koccintottunk az újévre, jókat nevettünk (volt az vihorászás is), meg beszélgettünk. Nem is tudom milyen indítattásból kiindulva, elkezdtem nézegetni a könyveit, aminek az lett az eredménye, hogy három újabb szerzeménnyel jöttem haza. Eeket szeretném Nektek bemutatni.




     Útmutató azoknak a nőknek, akiknek elegük van a toporgásból

"Farkas Lívia, a legsikeresebb független női blogger, az Urban:Eve blog gazdája. 2008 óta nők tízezreit látta el tippekkel, tanácsokkal: hol segítő posztjaival, hol személyes levelekben. A blogról jól ismert életszeretetével és az évek alatt összegyűjtött tapasztalatával írta meg ezt a könyvet, amelyben megpróbálja átadni azt a hétköznapi filozófiát, amely sikeressé és boldoggá tette.

A kézikönyvként használható kötet több tucat praktikus gyakorlattal segít:

  • megtalálni, mi az, ami téged boldoggá tesz, 
  • hogyan lépj túl a kifogásokon és félelmeken,
  • hogyan tudod elérhető szakaszokra felosztani a célodat,
  • hogyan oszd be az idődet és teremts megfelelő ,                                                        körülményeket a munkához,
  •  hogyan tudj súlyozni, mérlegelni, reagálni a változó tényezőkre,
  • hogyan tudod kezelni a külső befolyásokat, feszültségeket, mélypontokat, sikereket és kudarcokat,
  • hogyan tudod megőrizni azt a nyitottságot, kíváncsiságot és örömet, ami már a célodhoz vezető utat is fantasztikussá teszi!

Az induláshoz pedig már most mindened megvan. A lámpa átváltott. Indulj el! Ennél zöldebb nem lesz!"




    Rachel és Ben az egyetem első napjától elválaszthatatlanok, ám szövetségüknek hirtelen vége szakad, látszólag örökre. Tíz évvel később, egy esős délután az élet új esélyt ad nekik, hogy helyrehozzák azt, amit annak idején elrontottak. A dolgok azonban sokat változtak az egyetem óta. Ben megnősült és ügyvéd lett, Rachel pedig – aki újságírói karrierről álmodott és most bírósági tudósítóként dolgozik – tizenhárom év után szakít vőlegényével, Rhysszel, és megpróbálja kitalálni, mit is szeretne az élettől. 
Ben szinte tökéletes időzítéssel, röviddel Rachel szakítása után költözik vissza egyetemi éveik városába, Manchesterbe, amit Rachel azóta sem hagyott el. A szikra újra lángra lobban, de Bennek nem várt vetélytársa is akad kollégája, a lehengerlő Simon személyében, akit elbűvöl Rachel humora. Vajon sikerülhet-e a tökéletes párosnak az, amit tíz évvel korábban elpuskáztak, és mit hajlandók egymásért feláldozni?



          A szerző édesanyja emlékére írta a művet. „De jó lenne tudni, hogy ebben a testemben, amit Tőled kaptam, foglak-e még látni? Átölelhetlek-e még úgy, mint akkor, a kórházban, amikor megláttad a képen az újpesti házat? Vagy valahol, valamikor majdan születik egy szürke szemű kicsi leányom, akit épp olyan szeretettel fogok etetni, gondozni, ápolni, mint Téged az utolsó hónapjaidban? Milyen kár, hogy nem fogunk emlékezni erre az inkarnációnkra.”








    A könyv szerzője a nonverbális kommunikáció fontosságáról ír. Arról, hogy a testbeszéd mi mindent árul el rólunk, sőt néha többet is, mint az ahogy szeretnénk. Ha csak egy picit is jobban odafigyelünk a test által sugárzott jelekre, felismerhetjük a nonverbális manipulációt egy kapcsolatban, a féltékenykedőt, a hűtlent, vagy megtudjuk milyen eszközöket használjunk a bizniszvilágban, hogy jobbak legyünk, hogy viselkedjünk munkamegbeszélésen, hogyan válljunk TOP előadóvá, mit vallanak profilképeink illetve státuszaink a közösségi oldalakon, mit árulnak el magukról a hazugok, hogyan nem bedőlni a médiának és a reklámoknak.





Véleményem szerint mindegyik könyv a maga részéről érdekes, és nem hétköznapi. Jelenleg még falom Becky szavait és gondolatait, ahogy próbálja megmenteni házasságát és világra hozni első gyermeket, de utána elmerenghetek Via útmutató kézikönyvében, hogyan is lépjek egyről a kettőre, majd elkalandozhatok egy régi szerelem  újraírt történetében, ezt követve megosztja velem egy szerző emlékeit az édesanyjáról, és a végén gyorstalpaló kurzust is végezhetek a testbeszéd rejtelmeiről. Hát kell ennél több, egyenlőre? Remélehetőleg majd még jelentkezem újabb olvasmányokkal.

Nincsenek megjegyzések: