2016. január 20., szerda

Farsangi fánkjaim


Igen, a farsangi fánk... Hát mi  ketten nem igazán voltunk nagy barátok, de ezt már megírtam nektek. Úgy éreztem nem általánosíthatok csak egy régi gyerekkori érzés, tapasztalat alapján. Másrészt meg vonz elkészíteni egy adott ünnepr, évszakra jellemző ételeket, desszertteket. De ki nincs így ezzel? Ezért is sütöttem fánkot. Kettős is. Két különböző recept szerint, hogy legyen összehasonlítási alapom, melyik is a jobb. Nem is kellett nagyon keresgélnem, csak követtem a szívesen olvasott gasztrobloggereim bejegyzéseit, és mint a villámcsapás úgy tárult elém az egyik és másik fánkrecept. Először a nem olajban sütött példánnyal kezdtem. Valahogy tartottam, hogy nekem is több olajt fog magába szívni, mint az amit gyerekkorban ízleltem meg. Félreértés ne essék, nem az a célom, hogy leszóljam anyukám fánkját. Az ízével nem volt semmi gond, csa azzal az olajfelesleggel, amivel nem számoltam. Lehet már akkor tudatalatt jobban odafigyeltem, mi tartalmaz több olajat/zsírt, mert például nem rajongtam a mócsingos, zsírosabb húscafatokért, a szalonnáért és a kolbászért sem. Na de vissza a fánkhoz. Akkor mutátnám is őket.



Az első számú: sütőben sült nutellával töltött fánk. A recept itt elérhető. Nekem izlett, mivel ÉN duplaadag nutellát kanalaztam  a fánkonkba, és így éreztem ahogy szétfolyik a számban a még meleg fánk tölteléke. A tészta ízén picit még dolgozni kell, de formára és állagra jó lett.


És ő ketteske:  narancsos burgonyafánk. A receptet itt találod. Bár nem teljesen ugyanúgy néz ki, mint a Ági példányai ( az enyémek kissé vékonyabbak lettek), de nem is az volt a cél, hanem, hogy süssek, és olajban sült fánkot egyek olajfelesleg nélkül. Ráadásnak én még lecsorgattam áfonyás mézzel( nemrég fedeztem fel a Tescoban, mint újdonság, de majd megvárom míg akciós lesz:-)), azzal valami fenséges volt.


  

Nincsenek megjegyzések: