2016. május 10., kedd

Diós-kakaós torta


...amit anyu születésnapja alkalmából sütöttem, mint az ajándék egy részeként. A tortát csütörtökön reggel, capuccinom iszogatása közben válaszatottam ki. Magam elé tettem az összes létező és nem létező szakácskönyvemet, és mazsolázgattam, a hozzávalók olvasása közbden pedig járt az agyam, milyen igredienciák vannak a kamránkban. Gondolom, senki, aki ismer nem lepődik meg (ém magamon már lassan nem tudok) azon, ha azt mondom, PONT annyi dió és kakakó volt raktáron, amennyit a recept diktált, és amire éppen a száraz hozzávalók összeöntése alkalmával jöttem rá.  Egy grammal sem volt több, sem kevesebb. Na ezt nevezem szerencsének.:) 

Átnézve az ötödik receptes könyvemet, erre esett a választásom. Nem kellett hozzá sok minden, sőt idő sem. Nagyon is örültem, hgy sikerült ilyen kis idő alatt megtalálni a megfelelőt, ugyanis életem első tortáját csak nagy sokára sikerült kiválasztanom. Hetekig keresgéltem a gasztroblogokon, olyat amit még én is, egy tortakezdő is meg tud sütni. De  végül is úgy érzem, nem vallottam kudarcot. Ezért is bátorkodtam anyut is meglepni egy szülinapi tortával. A recept származási helye egy szlovák, csak süti-és tortarecepteket tartalmazó szakácskönyv, amit még talán két éve vehettem egy közös nagy bevásárlás alkalmával. 



Ha valakit esetleg érdekel a sütési folyamat, leírom:

Hozzávalók:
  • 300 g pirított és darált dió, 
  • 75 g kakaópor, 
  • 5 tojás, 
  • 200 g cukor, 
  • 100 g vaj, 
  • egy csipetnyi só, 
  • porcukor és kakaó meghinteni a torta tetejét,
  • vaj a tortaformát kikenni.
Elkészítés:

  1. A sütűt előmelegítjük 175 fokra, valamint egy 26 cm átmérőjű tortaformát kenjünk ki vajjal.
  2. A darált és megpirított diót keverjük össze a kakaóporral. A tojásokat törjük fel és válasszuk szét a fehérjéket a tojássárgáktól. 
  3. A tojássárgákat 125 g cukorral keverjük habosra. A vajat olvasszuk fel, hagyjuk kissé lehűlni és keverjük hozzá a cukros-sárgás masszához.
  4. A tojásfehérjéket egy csipetni sóval habarjuk kemény habbá. A tojárssárgás masszához adjuk hozzá a diós-kakakós keveréket majd legvégén a fehér habot.
  5. A csomómentesre kevert masszával töltsük meg formát és tegyük be a sötőbe úgy 40 percre. Miután kihűlt, vegyük ki a formából és szórjuk meg porcukorral és kakaóval.
Én a porcukor helyett étcsokival vékony csokicsíkokat húztam keresztbe az egész tortára, majd körbe raktam narancsdarabkákkal, illetve középre csináltam egy virágfejet. Anyu még pénteken(csak vasárnap volt a szülinapja) meglepetük, csak úgy a semmiből. Nem akartam addig várni, a torta miatt. A torta mellé kapott két virágcsokrot. Nagyon örült neki, pezsgőt is bontottunk, és a tortát is felfaltuk. Vasárnap szülinapi ebéd, koccintás és ajándékozás volt még. Móni sógornőm pénteken munka miatt nem tudott ott lenni.

És ahogy nekem sikerült:




A virágok:

Bátyámtól, orchidea kis, vízzel töltött ampullában.

Ez pedig tőlünk, királyliliom.











Nincsenek megjegyzések: