2016. május 18., szerda

Házilag készített sonka


Az utóbbi időben a házilag készített élelmiszerek hoztak lázba. A kenyér után a házi sonkát vettem célba. Egy, általam is, kedvelt blog, a masni ismét segítséget nyújtott ebben. Csodálkoztam is, hogy a recept nem is annyira bonyolult. Tehát követték egymást az események, és  Kispeti sétáltatása után, de még férj haza jövetele előtt nekifogtam. Éppen, mikor belépett az ajtón, raktam be két perce a sütőbe. Nagyon örült neki, mert szereti ha kísérletezem, és én is. Teljesen kikapcsolok, ha egy új receptet próbálhatok ki, s igazíthatom a saját formámra. Mivel nekem több szín hús jött ki, ezért kissé növeltem fűszer adagokat, és fokhagymán kívül löttyintettem hozzá pár csepp fokhagymás olivaolajat, ugyanis a két gerezd nem volt elég. 

Itt a készítés felében jártam. Már felkockázva a csirke hús (minél kisebb kockákra van felvágva, annál könnyebb dolga van a mixernek), a fűszerek és fokhagyma hozzáadva, a hőálló tál vár a sorára. Kacsazsírral kentem ki én a tálat.

Már sütés és egy éjszaka pihi után.


Sütés után hagytam teljesen kihűlni, és egy teljes éjszakát töltött a hűtőben. Azért  volt szükséges, hogy jól összeérjenek az ízek. Előző este teljesen más íze volt, mint másnap. Így a mai reggeli finom friss barna kenyér , a sonka és snidling volt. 



Nekem is és férjnek is ízlett, bár talán  még a fűszerezésén kell javítani. Kíváncsi vagyok, ezek után mi ejti majd rabul. Netán a házi vaj...? Majd meglátjuk...









Nincsenek megjegyzések: