2016. június 28., kedd

Cseresznyés pite

Az előző hétvégén bátyáméktól kaptunk egy nagyobb adag cseresznyét. Eredetileg dzsemet készültem belőle főzni, de máshogy alakult, és nem is bánom. Szerdán vendégeket vártunk. Tamás keresztszülei a városban voltak pár napot, így bejelentkeztek hozzánk látogatásra. Nagyon örültünk neki, mert már többször szó volt róla, hogy jöjjenek el hozzánk...Szóval adott volt már két dolog: vendégek és a cseresznye. A harmadik dolog véletlenszerűen akadt rám. Az egyik gasztroblog írója, Nea (recept a link alatt) osztott meg aznap egy gyors cseresznyés süti receptet. Így kaptam az alkalmon, és az uzsonna mellé (házi kenyér és házi halas-zöldhagymás kenő) megsütöttem a gyümölcsös sütit. Egyébként nagyon szeretem a gyümölcsös pitéket, mert lehetőséget ad a szezonális gyümik felhasználására, sőt kombinálni is szeretem. Ez azért is jó, mert tudjuk, hogy friss és kezeletlen gyümölcsöt eszünk. Télen nem annyira élvezet az üzleti, behozott déli gyümiket majszolni. 
Maga a recept kevert, sütőformába öntös fajta, de az elkészítése nem hasonlít ahhoz, amihez én szoktam. Most is tanultam újat, és én ezt szeretem az egészben. Nem nagyon sütök meg többször ugyanazt.



Én szilikonos piteformába öntöttem a kész masszát. A cseresznyék káprázatosan szép húsosak voltak, úgyhogy igazán zamatos volt és telített. Papa cseresznyéje mindig is a legjobb volt...

Nincsenek megjegyzések: