2016. június 21., kedd

Házprojekt: a mennyezet és festés


A ház építős posztokat általában hétfőnként írom, de csak tegnap este jöttünk vissza. Ezalatt a négy nap alatt hatalmasat ugrottunk megint előre. De vegyük  csak szép sorjába, mert ma van miről írni. És ennek nagyon de nagyon örülünk, mert innentől számítva négy héten belül költözni szeretnénk. A terv ez, de ha nem sikerül, az sem katasztrófa. 

Még csütörtökön este megbeszélés miatt le kellett menünk a házhoz. Aznap a mennyezetet csinálták a szakemberek. Szerintem ezres sebességre kapcsoltak, mert egy nappal előtte kezdték, és akkor már csak a nappali  és a garázs maradt el. Hétfőn még két mester ember jöttek folytatni az apróbb munkálatokkal. Nagyon izgatottak voltunk az úton odafele, mert ezzel az újabb nagy változással megint teljesen más hatása lesz a háznak. És így is volt. Beléptünk a terasz ajtón és jött is a várva várt hatás. Már szoba hatása van minden helységnek, melegebb érzetet ad és visszhangzik minden. Mi csak a csodájára jártunk minden szobának, többször is. Aztán megjött a két főmufti, akivel leegyeztük a nappali mennyezetének speciális részeit. 

Nappali, megérkezésünk állapotában.


WC.

Fürdő.

Hálószoba.

Garázs.

Folyosó.

Vendégszoba.

Gyerekszoba.


Másnap reggel kinéztem a házhoz, hogy haladnak. A sebességből nem vettek vissza. Annyi pasi volt nálunk, hogy lestem és szinte féltem bemenni. De, mikor megkérdeztem, fotózhatóm e őket munka közben, akkor meg ők lestek nagyokat, de mintha kis mosolyt láttam volna a szájuk sarkában. Sőt páran meg mintha jobban ki is húzták volna magukat a létrán.:-) Időnként ki-kilestem még, hogy legyenek friss képek. Szerintem nem igazán találkoznak ilyen helyzettel, hogy a háziasszony fényképezi őket alkotás közben. Pár kattintgatás után úgy véltem, már megszoktak, és nem voltam annyira útban.  A nap végére már csak a projektor-vetítővászon helye maradt el, hétfőre hagyták a kisebb munkálatokat. 
Voltak vicces szituk. Mikor engem, a feleséget kérdeztek olyan dolgokról, amikről kizárólag csakis férj tud nyilatkozni, meg mikor magyaráztak, hogy így meg így lesz, és hogy az jó e lesz, én meg néztem rájuk azzal az ártatlan szempillarebbenős tekintetemmel, és kértem hogy emberi nyelven mondják el még egyszer, de persze aranyos voltam mindvégig. Természetesen sikerült dűlőre jutnunk. Miután a csapat fájrontot jelentet aznapra és elmentek, megjött férj is a beszerzési körútról. Összeszedtünk még pár dolgot,  ami  a festéshez kelleni fog, és használtuk is már...



Garázs.

A extra vastag üvegvatta után jöhet a vas konstrukció...

és utána a védőfólja.


Szadrokartonozás a garázsban.

A nappaliban is, és félig kész a projektor helye is.

A garázs már finiselt.



Az étkezőben az asztal fölött és konyhában ilyen valami lesz a lámpának.

A vetítővászon helye is alakul...

Szemből.

És kész a padlás feljáró is.


Szombaton, a lehetőségekhez képest rendet raktunk a ház körül, majd férj unoka tesójánál folytattuk a munkát, ház avatónak álzácva...Természetesen közben beszélgettünk is, meg volt gulyásparti meg activity parti is.

Onnan hazaérve folytattuk nálunk a munkát, ahol abbahagytuk. Az egész házban lekentük a falakat fehér penetrákkal, ami segít a festék megtapadásában. Kis fújatóval megcsináltuk a ház felét, aztán henggerrel. Sokáig pepecseltünk vele, mire rájöttünk, milyen a megfelelő sűrűség, amivel szépen lehet fújni permetezni a falakat. És, hogy még érdekesebb legyen, az elején nem is volt villanyunk, de férj megoldotta. Hála Istennek nem a vezetékek bekötésében van a hiba (na akkor kapnék agyvérzést), hanem az egyik biztosíték romlott el a fő villany szekrényben. 
Most az egyszer volt pár a........s, hogy mért van ennyi szobánk, de végül is megment, közben a férj nekifogott gyamot nyírni, mert eléggé esőre állt az idő, sajnos nem tudta befejezni, mert a fűnyíró önkényesen nemet mondott, és másodszorra nem akart beindulni. Estére totál kinyúvadtunk, az előző éjjel nem aludtunk sokat.

Akkor munkára fel...


Egyébként kellett pár fal, mire ráéreztem milyen tempóban kell fújni.

Itt pedig férj hengerrel javítja utánam, ami elfolyt.




Hétfőn aztán befejezték a projektor-vetítővászon szadrokartonozását is, lecsiszolták a plafont,  körbe akrilozták a falak felső széleit, hogy lehessen festeni.  Laci bácsi, a csempézőnk is tiszteletét tette, kiszámolta mennyi anyag fog  kelleni, és egy csomag csempe még hiányzott, a nap folyamán azt is pótoltuk. Tamás és apu közben árkokat ástak a bejárathoz és a garázsfelhajtóhoz, ami majd nemsokára betonyozva lesz. Én ezalatt gyamot írtottam kézzel, és segítettem a hulladék cserepet egy helyre, a garázsfelhajtóra dobálni.



Késő délután aztán mindenki elment, mi még ott maradtunk, és kifestettünk egy szobát, próbaképpen. Az előszobával kezdtük. Nem lett olyan jó mint, ahogy azt vártuk két réteg penetrák után, de rosszabb is lehetett volna. Így már csak egy vékony réteggel kell átkenni. Utána meg én jelentettem fájrontot, elmostunk minden festési kütyüt és bezártuk a házat. 




Itthon elmerültünk egy kád forró vízben és várt minket a frissen húzott, tiszta, illatos ágynemű.

Nincsenek megjegyzések: