2016. szeptember 7., szerda

Szedres pite

Ha anyuékhoz átsétálok, szinte soha nem jövök haza üres kézzel. Mármint nem azért mert megpakolnak félévre való kamra töltelékkel, hanem mert náluk mindig van valami új, friss gyümölcs. Már nem egyszer ettem az ízletes, puha szederjükből. Múlthét szombatján is abban a reményben ugortam át, hogy van még a gyümölcsből. Egy kisebb tálnyit tudtam is szedni, bár már jól át kellett kutatni az ágakat. És milyen szép nagyokra leltem!! Szinte hívogattak, hogy egyem meg őket, de erős voltam, ellenálltam. Éreztem a zsigereimben, hogy a pitében méltóbb lesz a küldetésük. 
A pite egyébként saját kreáció, csak a tészta alapot olvastam egy kis receptfüzetkében. Az adta az ötletet így elkészíteni.

Hozzávalók: 
  • 120 g kristály cukor, 
  • 200 ml víz,
  • 4 tojás, 
  • 180 g porcukor, 
  • 100 ml olaj, 
  • 250 g sima liszt,
  • 3 LK kakaó(én ezt kihagytam, mert nem volt cukrozatlan kakaóporom, azzal már túl édes lett volna), 
  • 1 csomag sütőpor, 
  • fél citrom reszelt héja, 
  • 800 g barack( ami helyett én szedret használtam).
Elkészítés:

  1. A kristály cukrot szórjuk egy mélyebb serpenyőbe, hagyjuk megkaramelizálódni. Utána felöntjük a vízzel és mérsékelt tüzön szétolvasztjuk, majd hadjuk kihűlni,
  2. Az egész tojásokat habosra verjük a porcukorral. Hozzáöntjük az olajat, hozzáadjuk a citromhéj reszeléket, s majd részletekben hozzáöntögetjük a kihűlt karamellt. Ez után belekeverjük az átszitált lisztet a sütőporral. Ha valaki szeretné követni az eredeti receptet, akkor most kell még hozzáadagolni a kakaót.
  3. Egy mélyebb, 23x34 cm-es sütő formát kivajazunk, kilisztezünk, és beleöntjük a masszát. Én egy 28 cm-es átmérőjű torta formát használtam. A tészta tetejére szétszórjuk a gyümölcsöt, ami nálam tehát szeder volt. A barackot megmossuk, majd vágjuk félbe és szárítsuk meg.
  4. Előre felmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sütjük. Persze előtte szúrópróbával ellenőrizzük, hogy a mi sütink már jó e.
  5. A kihűlt pitét megszórjuk porcukorral és tálalhatjuk.




A gyerekek csak úgy falták, és azért a munkások tányérja is üres maradt utána. Szerintem nem csak szederrel, illetve barackkal készíthető el, sőt ribizlivel, vagy eperrel tudnám még nagyon elképzelni, de almával sem lenne piskóta.


Nincsenek megjegyzések: