2016. szeptember 25., vasárnap

Szombat reggel

A szombat reggelek és reggelizések nálunk nagy becsben vannak. Főként azért, mert akkor férj is itthon van, és ez az egyetlen olyan nap a héten, mikor nem egyedül ülök a reggeliző asztalnál. Nagyon szeretem az ilyen közösen reggelizős szombatokat, na és persze vasárnapokat is. Ilyenkor nagy gonddal készülök a reggelire. Vagy friss kiflit veszek a helyi pékségben, aminek hetedhét országon is nagy híre van, vagy valamit sütök. Másrészt meg szépen megterítek, kiteszek minden olyat az étkező asztalra, ami szóba jöhet. Férjnek természetesen friss kávé, nekem gőzölgő tea, gyümölcslé mindekttőnknek, sajt, vaj, ha van több féle pékárú, abból is, vagy baconos rántottát rittyentek. Néha tovább tart a készülődés-terítés, mint maga a reggeli, de ennyi szombatonként kijár, legfőképp férjnek, aki korán kell reggel, és nincs alkalma itthon elfogyasztani nyugiban a reggelijét. Igyekszem a változatos étrendre, hogy kevés cukros kajákat együnk, hogy legyen gyümölcs is, fogyasszunk tejterméket is, és megesett már párszor, hogy házilag készített kenyér volt az asztalon.



 A fokhagymás kenős bagett nagyon jó választásnak bizonyult. A baglyos tejes üveget a Kauflandban szereztem be még a múlt héten, nagyon kívánkozott a kosaramba, nem lehetett ott hagyni.



Kávé férjnek abban páros bögre egyikkében, amit még a szüleitől kaptunk az első házassági évfordulónkra.


A páros bögre másik felében nekem tea. A költözés után volt egy-két hét, mikor megint visszaszoktam a kávéra, de nem tartott sokáig, hála Istennek. Minden reggel más és más ízű teával örvendeztetem meg magam. A legutolsó nagy bevásárlás alkalmával láttam meg az egyik polcon ilyen immunerősítő szirupot, amiből mindketten naponta hörpintünk. Gondoltam, így az ősz beköszöntével jó lesz előre felkészíteni a szervezetünket is.

 A virág férj pénteki műve.

Nálunk így folynak a hétvégi reggelek. Az én családomban soha nem volta ilyen rendszeres hétvégi reggelizések, mindenki akkor evett, mikor felkelt, vagy éppen éhes volt. Én viszont még akkor eldöntöttem, hogy ilyet biztos bevezetek a házamban. Fontosnak tartom nem csak a közös ebédeket, de a reggelizéseket is, mert az a nap megalapozó kezdete.



Nincsenek megjegyzések: