2016. november 18., péntek

Sütőtökös-csokis muffin

Ma végre sütöttem. Sokáig hanyagoltam, pedig nagy kedvencem a sütés. Az elmúlt időszakban nem volt hozzá nagyon hangulatom, kedvem. Ezért ma nagy élvezettel vettem elő a tojást, lisztet, tejet és meg amit kellett. Ez a muffin nem recept szerint készült, vagyis a muffin alap tésztája igen, de a többi saját fantáziám és kísérletezésem eredménye. Tavaly már sütöttem hasonlót. Szokatlan volt az ízvilága, de éreztem, hogy még fogok sütőtökkel dolgozni.



A muffin tésztájához:
  • 250 g sima liszt
  • egy csomag sütőpor
  • 1 LK kakaó
  • 200 ml tej
  • 90 ml olaj
  • 1 tojás
  • 170 g porcukor, én barna cukrot használtam
A töltelékhez:
  • egy közepes méretű sütőtököt félbe vágunk, kibelezzük az egyik felét, majd azt pürésítjük és megfőzzük, sajnos nem mértem le, így nem tudok grammokban beszéni, 
  • egy csomag vaníliás cukor
  • egy 100 g étcsokoládé fele aprítva


A hozzávalókból elkészítjük a muffin klasszikus tésztáját, nekem kicsit sűrű lett, így öntöttem még hozzá tejet. Közben főzzük a pürésített sütőtököt. Még a forró masszába beleszórjuk a vanília cukrot, és az aprított csoki darabokat, majd jól elkeverjük, addig míg nem olvadnak el teljesen a csoki darabkák. A muffin sütőformákba kis muffin kosarakat teszünk. Én már kifogytam belőlük, így vajjal kentem ki a formákat. Félig megtöltjük muffin tésztával a formákat, utána egy kanál a sütőtökös masszából és annak tetejére még egy réteget a tésztából. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük, míg szép aranybarna nem lesz a muffin a teteje a cukortól.

Kóstolás után rájöttem, lehetett volna a töltelék kissé sűrűbb, mert így nagyon tömör lett. Az íze viszont meglepően jó, a csoki kombináció jót tett neki. M. szomszédomnak is ízlett.

Nincsenek megjegyzések: