2017. június 6., kedd

Bodza ital

A múltheti bodza szörp készítési kísérletem csőddel végződött. Nem sikerült. De nem bánkódtam. Főleg akkor nem, mikor rátaláltam arra a receptre, ami alapján elkészítettem ezt a bodza italt. Így úton haza fele anyuéktól a Duna-parton beszereztem a szükséges mennyiségű bodzát, valamint a boltból a citromokat, egyik szép nap muffin sütés után nekiláttam. 
Belegondoltam, milyen fura, hogy eddig eszembe sem jutott bodzából valamit készíteni. Emlékszem, még Pozsonyban, mikor sógornő hozott nekünk  házilag készített bodza szörpöt, milyen jó, frissítő italt ittunk esténként a nagy melegben. Akkor gondoltam, majd én is szeretnék ilyet előállítani. És kb. egy év múlva a gondolatból tett, valóság lett, aminek nagyon örülök. 
Úton út félen bodzával találkoztam, de olvastam, hogy közutak mellől nem ajánlatos szedni, a sok kipufogó gáz miatt. Így bizony megörültem, hogy nekem csak a folyóhoz kellett lemennem és szedni pár nagy fej bodza virágot.


Én tettem bele pár karika citromot, kissé semelegesíti az édes ízt.



Gabi keresztlányunk jött át egy kicsit, valamiben a segítségem kérte egy suliprojket miatt. Megkínáltam a bodza itallal, egyből még kétszer is kért belőle, aztán még egyszer, hiogy ne felejtse el az ízét.😊 Két korty között mondta is, hogy nagyon jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések: