2017. augusztus 21., hétfő

Hogyan legyek környezettudatosabb?



www.google.com


Mostanában egyre többet foglalkoztat, hogyan is tudnám a háztartást úgy vezetni, hogy az kevesebb hulladékot termeljen. A szemetet tőlünk kéthetente viszike el, és már előfordult, hogy a szemét tároló csordultig tele volt, sőt, a zsák még ki is kandikált belőle. Amit eddig bevezettem, hogy a papírt a helyi alap suliba szállítom (igaz legutoljára Oci vitte el, köszi), a boros és egyéb üvegeket szintén egy gyűjtő kontejnerbe hordom, ami a lakótelepünkről kivezető út végén van. Így, mikor dolgozni megyek, csak megállok pár pillanatra a kocsival, és viszlát üveg! Bár már előfordult, hogy mire a kontejnerhez értem, elfelejtettem kidobni az üveget, és elvittem magam egy körre.😊 

Portörléshez leggyakrabban újrahasznosítható (kimosható) rongyot használok, az esővizet abba a hordóba gyűjtöm össze, amit az építkezésnél használtak, és meg használnak is. Azzal a vízzel öntözöm a kinti virágaimat. Bevásárláskor igyekszem kevés nejlon zacskót használni (legtöbbször nálam van az bevásárló szatyor, amit Erikától kaptam), hogy ne kelljen tárolni sokáig, aztán meg megválni tőlük, ha már megunom, hogy csak foglalja a helyet. Gyümölcs és zöldség vásárlás után egy-két zacsit meghagyok, ha a szükség úgy hozza, tudjak mihez nyúlni. 

A nem el fogyasztott élelmiszerekkel van gondom, aminek megoldásán még agyalok. Arra gondoltam eddig, hogy egy zárt kannában vagy valamiben tárolnám kinn az udvar a terasztól messzebb sarkán, és aztán rendszeresen üríteném ki anyuéknál, malac úrnak (vagy lánynak) biztos jól jön. Öblítőt sem veszek már egy ideje, helyette ecetet használok. Ezen én is csodálkoztam, hogy így is felhasználható, de ugyanolyan jó tapintásúak a ruhák, sőt míg férjnek nem szóltam el magam, észre sem vette a különbséget. Igaz mindkettő műanyag csomagolásban kapható, de egy ecetes műanyag üveg összenyomva még akkor is kisebb helyet foglal a szemetesben.
A férjtől kapott vágott virág csokrokat nem a szemetesbe dobom ki hanem a szomszéd füves telekre. Lehet nem a legjobb megoldás, de hát virág, az ott füves terület, és lebomlik. 
Egyébként ezt a kevesebb hulladék háztartás dolgot egy a közelmúltban felfedezett poszt erősítette meg bennem, a bloggert azóta a szívesen olvasom blogjaim közét tettem. A blogger ebben a posztjában egy harminc napos átalakulást kínál. Ez az útmutató harminc olyan megoldást tartalmaz, ami közelebb visz a környezet tudatos életmódhoz. Egyébként ennek a blognank van egy FB csoportja is, ahová csipegetni járok az ötletekért. 

Amit én kitűztem magam elé: úgy bevásárolni, hogy az minél kevesebb csomagolással járjon, férj reggelijét ne csak alkalmanként tegyem étel dobozba, zöld fogkefét használni, kerülni a műanyag flakonok vásárlását (van egy kulacsom, ha nem felejtem el hogy van, abban viszek vizet), kerüljük és továbbra is kerülni a gyors étkezdéket a fennmaradt újrahasznosíthatatlan hulladék miatt (na meg nem is annyira egészséges), piacra járni és ott szerezni be frissen a legtöbb élelmiszert, ahol dobozokba, illetve üvegekben hozni haza azt, komposztálni (az még odébb van egy kicsit), turiból vásárolni a ruhákat (nekem ezzel semmi bajom), takarékoskodni az energiával.

Nos, egyelőre úgy érzem ez elég, lesz mit tenni, azért, hogy ezeket be tudjam(tudjuk) tartani. Erről majd szeptember végén beszámolok Nektek is. 

Nincsenek megjegyzések: